Mimo, iż corocznie rośnie liczba rejestrowanych w Polsce pojazdów mechanicznych, właściciele i ajenci stacji paliw wciąż narzekają na niewielkie obroty nie pozwalające im na swobodne funkcjonowanie i osiąganie zakładanych zysków. Na pewno właściciele wielkich koncernów posiadają tu zdecydowanie lepszą kondycję finansową i mogą przetrwać nawet dość długie okresy względnego spadku obrotów. Jednocześnie mogą oni sobie pozwolić na stosowanie kosztownych kampanii promocyjnych, które skutecznie wypromują daną sieć stacji paliw, wyprzedzający tym samym konkurentów.
Programy lojalnościowe dla klientów stacji paliw
Niejednokrotnie widzimy wielkie banery i plakaty reklamowe, których treści przekonują kierowców do zatankowania swojego samochodu właśnie w tej konkretnej stacji paliw. Oczywistym jest, że same słowa są zwykle mniej skuteczne aniżeli dobra reklama poparta atrakcyjną formą nagrody dla klientów.
Taką formą nagrody są na pewno atrakcyjne gadżety reklamowe, które otrzymują klienci po zatankowaniu odpowiedniej ilości paliwa. Często te formy promocji występują również pod postacią popularnych w ostatnich latach programów lojalnościowych. Zasada ich działania polega na tym, że klient otrzymuje kartę stałego klienta i przy każdym tankowaniu paliwa zbiera określoną ilość punktów zapisywanych na przedmiotowej karcie. Po uzbieraniu określonej w regulaminie programu liczby punktów, może on otrzymać od stacji paliw wybrane gadżety reklamowe i inne cenne upominki. Często są to drobne akcesoria do pielęgnacji samochodu, a nawet urządzenia gospodarstwa domowego. Nierzadko jednak zdarzają się sytuacje, w których lojalni klienci mogą otrzymać telefony komórkowe, aparaty fotograficzne, a nawet drukarki i tablety.
Gadżety dla dzieci
Na uwagę zasługują również te akcje promocyjne, które wykorzystują element wzbudzenia sympatii dziecka. W ich przebiegu stosuje się gadżety reklamowe dla dzieci, które otrzymują klienci tankujący swój pojazd i jednocześnie posiadający małe dzieci. Często z tych promocji korzystają też rodzice i opiekunowie maluchów, którzy chcą uspokoić i zająć czymś swoje dziecko w czasie długiej podróży. Nawet drobna maskotka ze stacji paliw pozwala na uzyskanie chwili spokoju. To zaś w sposób bardzo praktyczny przekłada się na sympatię klienta do konkretnej stacji paliw.